Aktualności
Informacja
prasowa Kraków, 14.07.2016 r.
enova365 wspiera obsługę JPK VAT z innych systemów
Od 1
lipca 2016 r. każde duże przedsiębiorstwo zobowiązane jest do dostarczania
Urzędowi Skarbowemu szczegółowych danych związanych z rejestrami VAT w okresach
miesięcznych w formie jednolitego pliku kontrolnego JPK_VAT. Firmy
pracujące na systemach, które nie zostały przystosowane do tej zmiany,
mogą wykorzystać mechanizmy JPK zawarte w enova365.
Ustawa w
pierwszej kolejności dotyczy dużych firm, jednak już od 1 stycznia 2017 roku
obowiązek ten będzie obejmował również małe i średnie przedsiębiorstwa, a od
początku 2018 roku także mikroprzedsiębiorstwa. Nie wszystkie systemy księgowe
użytkowane przez firmy ? objęte tym obowiązkiem, obsługują mechanizm
generowania oraz wysyłki plików JPK. enova365 ma w sobie elastyczne mechanizmy,
do wsparcia przedsiębiorców, które posiadają rozwiązania informatyczne nie
wyposażone w obsługę mechanizmów JPK_VAT. enova365 umożliwia import danych z
pliku przygotowanego w jednym z powszechnie wykorzystywanych formatów (np. xml,
txt, xls, csv), uprzednio wyeksportowanych z użytkowanego przez daną
firmę systemu informatycznego, a następnie już w enova365
wygenerowanie pliku JPK_VAT oraz przesłanie go drogą elektroniczną do bramki
Ministerstwa Finansów. Innymi słowy enova365 obsługuje cały proces JPK od jego
stworzenia, weryfikacji poprawności danych w plikach, aż do wysyłki i otrzymania
potwierdzenia przesłania plików.
enova365
jest zatem odpowiedzią zarówno dla firm, których systemy generują pliki JPK,
ale nie umożliwiają jego wysyłki na platformę Ministerstwa Finansów, jak
również dla tych przedsiębiorstw, których oprogramowanie nie jest w stanie w
ogóle wytworzyć plików w standardzie JPK, a co za tym idzie poprawnie ich
wysłać.
Firma pracująca
na swoim dotychczasowym systemie księgowym, który nie obsługuje pliku JPK_VAT,
na koniec każdego miesiąca eksportuje rejestry VAT w formacie, jaki ma
dostępny w swoim programów (np. txt, xml, lub xls, csv). Następnie dane zaczytywane są do enova365 i przetwarzane do formatu
JPK_VAT. Pliki wysyłane są (wraz z
weryfikacją poprawności plików JPK na bramkę) bezpośrednio z enova365.
Na koniec firma otrzymuje z Ministerstwa Finansów
elektroniczne Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) i zachowuje pełne repozytorium kopii
wysłanych plików JPK - ma je dostępne w enova365.
Warto przypomnieć, że enova365
zapewnia swoim klientom obsługę Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) wraz z
możliwością sprawdzenia poprawności plików przed wysłaniem. Klienci
enova365 z aktualną gwarancją otrzymali tę funkcjonalność bezpłatnie w ramach
aktualizacji systemu do wersji 11.4 jeszcze przed wejściem w życie ustawy.
W przypadku kolejnych zmian w sposobie obsługi JPK wprowadzanych przez
Ministerstwo, firma Soneta daje swoim Klientom gwarancję dostosowania do tych
zmian w ramach tzw. aktualizacji, bezpłatnie.
***
Więcej
informacji udziela:
Agata
Kostecka
tel.
kom.: 605 529 523
tel.:
+48 12 349 28 80
www.enova.pl